47. – 53. nap

Ez is megvolt.

Pénteken Keletiből indulás reggel, koradélutánra meg is érkeztünk Dunaszigetre (Doborgaz). Sátorállítás, sör, kis délutáni evezés. Jobb kezem gyűrűsujján rögtön ki is alakult egy vízhólyag, hurrá.

Következő napra ez fel is szakadt, szép kis seb, pihentetni meg nem lehetett, mert húzni kellett az evezőt. Körbejártuk a Szigetközt, Hallépcső és egyéb nyalánkságok. Fürdés a Dunában, zúgókon való csúszdázás. Sikerült a jobb alkalomra beszereznem egy ilyen csúszásnál egy igen mély karcolást, sebaj. Kicsit paráztam, hiszen végig a Duna vizében úsztak a nyílt sebeim, belső fertőtlenítésre sört alkalmaztam.

Csúszda

Csúszda

Hallépcső

Hallépcső

Volt természetes jakuzzi, ahol nem szabadott bemenni középre, mert elvitt a sodrás és szétzúzott a köveken.

Jakuzzi

Jakuzzi

Volt természetes sodrómedence a Hallépcsőnél, ahol nem szabadott túlsodortatnod magad, mert szétzúzódtál volna a köveken.

Sodró

Sodró

Volt hullámmedence, ahol lábadnak is a víz tetején kellett lennie, mert ha lógattad, akkor a zúgó áramlatai lehúztak volna a mélybe és megfulladtál volna.

Tök veszélytelen volt a túra.

Sikerült a bal vádlimra is összeszedni egy karcolást, azt nem tudom hol.

Voltunk olyan ágakban, ahol annyira tiszta volt a víz, hogy az aljáig le lehetett látni. Voltak olyan ágak, ahol kidőlt fákon kellett átemelni, vagy mellettük a lombkoronán keresztül át lehetett törni. Két igen emlékezetes átjutás volt, mindkettő a magas vízszintnek köszönhetően.

Átemelés

Átemelés

Az egyiknél egy fahíd alatt kellett átmenni, a probléma csak az volt, hogy a híd 2-3 centivel alacsonyabban volt, mint a kenu orra. Szóval mindeni előrébb mászott, így az eleje alacsonyabbra került, aztán vissza hátra, hogy a végét is át lehessen tolni.

A másik egy kőhíd alatti csatorna volt. Vagy emelés, vagy átmegyünk rajta. Ez is a magas vízállás miatt volt vicces, mert a plafontól 2-3 centire volt a hajó orra, így hátrafekvéssel és 3-4 métert végig tolva tudtunk átjutni rajta. Emeljen a fene, ha nem muszáj.

Legénységem 3 db kicsiből (12 éves) állt, 2 lány, 1 fiú. Lefizettem őket, ha húznak, kapnak fagyit. Nem mondom, hogy egyszerű volt még így is munkára fogni őket, 5 csapás után 5 perc pihi nem vicces, tekintve, hogy nem vagyok annyira erős és nem vagyok annyira jó kormányos, hogy egyedül elvigyek egy teli kenut. Pozitívum, hogy amikor gázos volt a helyzet, nagyon keményen tudtak húzni.

A legénység

A legénység

Az aktív legénység

Az aktív legénység

Kétszer eltévedtünk, lemaradtunk, hiába mondtam a kicsiknek hogy húzzanak, egy kanyarbevételt nem láttunk meg. Első esetben elmentünk 100 métert mindkét irányba, aztán értünk jöttek. Túravezető lebaszott, hogy ne maradjunk le, de ha igen, maradjunk a seggünkön, hogy megtaláljanak ha értünk jönnek.

Következő lemaradásnál szintén nem láttunk egy kanyart, így nem tudtuk, hogy bementek-e egy kis ágba, vagy se, így lecövekeltünk. Fél óra után a másik hajóból felhívták a táborban maradottakat, hogy menjenek be a kocsmába és hívják fel a túravezetőt, hogy adjon már útvonalat. Ez megtörtént, teljesen jó volt, de kiderült, hogy ránk a kis ág kijáratánál vártak, mi meg a bejáratnál tévedtünk el. Na itt kaptam mégegy lecseszést, hogy miért nem jöttünk. Ez annak fényében vicces, hogy előtte mondta, hogy maradjunk a seggünkön, de ő is belátta a dolgot, nem is forszíroztuk utána.

Utolsó evezős napon, szerdán áteveztünk Csallóközbe. Elvileg egy 50 km-es túra volt tervezve, de valószínüleg nem haladtunk elég gyorsan így csak 40 km lett a vége. Délelőtt 10-11-kor indultunk, éjjel 1-re értünk vissza a táborba, így az éjjeli evezés is meglett oldva.

Most nem élveztem annyira mint tavaly, mert ki lett adva, hogy libasorban haladás, de amikor négyen haladtunk egymás mellett libasorban, kicsit kifakadtam. Utána mondjuk mindenki szépen beállt egymás mögé, és a kicsik is elkezdtek húzni, pedig mondtam is nekik, hogy a kicsit erősre sikerült véleményem a helyzetről nem nekik szólt :) Ettől eltekintve eseménytelen volt a dolog.

Ezen a napon volt még sok-sok átemelés, illetve zúgón kenu leúsztatás. Mezitláb, az imbolygó sziklákon nehezen lehetett lábat megvetni, de azért sikerült levinni a kenukat.

Úsztatás

Úsztatás

Reggelire általában 1-2 szelet szalámis-sajtos kenyér, vacsorára bogrács kaja volt, gondoltam felszedtem 1-2 kilót. De nem! Hazajöttem, 93,7 kg-ot mutatott a mérleg, szóval az egésznapos evezés megtette a hatását.

Mondtam, hogy jövőre már erősebben és fittebben fogok jönni, de kiröhögtek, hogy “mindenki ezt mondja, aztán semmi nem lesz belőle”. Na majd meglátjuk ;)

A Duna

A Duna

A Duna

A Duna

A Duna

A Duna

Tags:

6 Responses to “47. – 53. nap”

  1. Mana Says:

    The throttle is a speed conerolltr. Most motors will work without them. It changes the voltage to the motor. You can leave it off if you securely duct tape yourself to the vehicle and have lots of insurance.

  2. Aziz Says:

    Here is a tip put your batterys into a manire battery boxes, or fiberglass the bottom of the storage area for them, ( if not, the acid will rot the wood out quickly and drop your batteries to the ground). I have even heard of people storing their batteries in glass baking dishes they bought at a yard sale. I learned the hard way with an over charged battery on the corner? of a P/T deck, it absolutely destroyed the wood ).

  3. auto insurance cheap Says:

    Your post has moved the debate forward. Thanks for sharing!

  4. Ela Says:

    Kf6szi a ve1laszt. Mint az a ke9re9semből is kiderfc,l nem vagyok prgroamozf3, ez a logf3s ke9rde9s sem jf6n f6ssze. Tale1ltam egy rake1s >? tag-et a functions.php-ban. Melyikhez kell beedrni? Igaze1ndibf3l szeretne9m eltfcntetni az ege9sz admin-bar-t az oldalrf3l. dagy e9rtem a megjelenedtett oldalrf3l, e9s nem a kezelő WP felfcletről. Nagyon zavarf3 hogy mikor be vagyok jelentkezve ott e9ktelenkedik az oldal teteje9n. Prf3be1ltam kiguglizni de valahogy egyikkel sem sikerfclt. Illetve a style.css-el eltudtam tfcntetni de akkor meg ott marad a helye9n egy fehe9r csedk. Ebben tudne1l esetleg segedteni? Kf6szi

  5. Noriko Says:

    Well you can look into the max size for a storage buidling or shed in your area. If it’s big enough for you and you don’t live in it, you might get away with not getting a permit. Get the rules though so you know. Fines are usually triple what the permit costs, unfortunately it’s only getting harder to get permits? in my area.

  6. YULI Says:

    és a kicsik is elkezdtek húzni, pedig mondtam is nekik, hogy a kicsit erősre sikerült véleményem a helyzetről nem nekik szólt Ettől eltekintve eseménytelen volt a dolog.

Leave a Reply